Warcraft je fenoménem herního světa. Důkazem jeho nesmírné popularity může být více než sto miliónů hráčů, kteří si některou z verzí této hry zahráli. Převedení Warcraftu na filmové plátno bránily pouze technologické limity kinematografie. Tato omezení právě padla a velkolepé fantasy dobrodružství o bolestivém setkání dvou různých světů konečně přichází na filmové plátno.
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují.
Podle producenta Alexe Gartnera se tvůrci snažili o to, aby filmový Warcraft otevřel svou náruč nejen fanouškům hry, ale i těm, kteří v Azerothu dosud nikdy nebyli. Navíc prý usilovali o to, aby alfou a omegou filmu nebyly dokonalé triky, ale propracované charaktery. „Máme hrdiny, s nimiž se na dobrodružnou výpravu každý rád vydá. Jsem rád, že je film plný dokonalých trikových efektů, ale kdyby v něm nebyly postavy, v jejichž společnosti byste chtěli zůstat i po skončení titulků, pak by to nebyl správný film,“ vysvětluje Gartner.