Wes Anderson po Fantastickém panu Foxovi přichází s dalším animovaným filmem Psí ostrov, v němž opět jednu z hlavních rolí hrají zvířátka. Tentokráte to jsou pejsci, které starosta města Megasaki kvůli psí chřipce odsoudí k vyhnanství na opuštěném ostrově plném odpadků. Naštěstí se za nimi vydává Atari, chlapec, který chce zachránit svého ztraceného čtyřnohého přítele.
Japonské souostroví, za dvacet let od dnešních dnů. Psí chřipka dosáhla epidemických rozměrů, její ohnisko leží ve městě Megasaki. Hrozí, že přeskočí z psích nositelů na člověka. Starosta Kobayashi vyzývá k okamžité karanténě. Tedy k vyhoštění a izolaci všech toulavých i domácích psů. Oficiálním dekretem se psí exilovou kolonií stává nedaleký ostrov sloužící zatím jako skládka odpadků. Stává se z něj Psí ostrov.
O šest měsíců později na této opuštěné skládce nouzově přistává jednomotorový, miniaturní letoun Junior-Turbo Prop. Smečka pěti hladových a divokých psů v jeho troskách objeví dvanáctiletého pilota. Je to Atari, sirotek, jehož pěstounem je právě starosta Kobayashi. Atari s pomocí svých nových psích přátel začne hledat svého ztraceného psa Flíčka a při tom postupně odhalí spiknutí, jehož cílem je likvidace všech psů z města Megasaki.
Wes Anderson se ve svých filmech často hlásí k různým kulturním fenoménům a tentokráte si vyhlédl Japonsko. Sám to za celý tým přiznává slovy: „Myslíme, že se odkazujeme na celou řadu japonských tvůrců a japonskou kulturu, ale hlavní vliv na nás měl Kurosawa.“