Dánská dívka líčí příběh muže, který se ve snaze najít sebe sama, vydal tam, kam před ním ještě nikdo nikdy nevkročil. A příběh ženy, jež ho při jeho hledání podporovala, i když věděla, že ho v případě úspěchu navždy ztratí. Oscarový režisér Tom Hooper (Králova řeč, Bídníci) natočil křehký a přitom neobyčejně silný příběh, jemuž kralují Eddie Redmayne (držitel Oscara za Teorii všeho) a Alicia Vikander (Ex Machina, Královská aféra).
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou“ hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku.
Podle režiséra Toma Hoopera se Dánská dívka tematicky velmi blíží oscarové Králově řeči. „Oba filmy vyprávějí o nelehkém zdolávání překážek, které nám brání v tom, abychom našli své ideální Já,“ říká režisér, jenž při své skromnosti opomíná, že oba filmy spojují i nadšené reakce kritiků a publika.